TV Oranje: een hechte community

Nederland telt ruim 7,3 miljoen huishoudens, waarvan 5,3 miljoen huishoudens beschikken over (digitale) televisieaansluitingen. TV Oranje bereikt via de kabel, de glasvezel, de satelliet en IP-TV (zoals KPN Interactief en streaming vanuit de eigen website) circa 2,3 miljoen huishoudens, die gezamenlijk goed zijn voor een potentieel bereik van circa 5 miljoen TV-kijkende Nederlanders.

TV Oranje kent een uitzonderlijk hechte community. Dit blijkt uit de tienduizenden TV Oranje Supporters en verenigingsleden, de meer dan 28.000 abonnees op onze wekelijkse e-mailnieuwsbrief, de 120.000 unieke bezoekers per maand van onze website, de meer dan 20.000 likes op onze Facebookpagina en het groeiend aantal klanten in onze webshop, die bijna 25.000 artikelen telt.

Een miljoen uitgebrachte stemmen per jaar op de succesvolle dagelijkse Verzoekparade geeft aan hoezeer de kijkers betrokken zijn bij de programmering van hún artiesten op TV Oranje.

Bereik en waardering

TV Oranje heeft een vaste kern met kijkers die nog steeds groeiende is. Inmiddels stemt zeven procent van de Nederlandse TV-kijkers dagelijks af op TV Oranje. Twaalf procent van hen doet dat wekelijks en twintig procent van het TV-publiek stemt maandelijks af op TV Oranje. Zij waarderen TV Oranje met het rapportcijfer 7,8!

TV Oranje won vanwege zijn programmering twee achtereenvolgende jaren de vakprijs als beste TV zender. Bij de jaarlijkse verkiezing van ‘Beste digitale zender’ eindigt TV Oranje steevast in de top drie. De abonnees van TotaalTV kiezen jaarlijks hun favoriete zender uit een lijst van vierenzestig (!) themazenders die in Nederland bekeken kunnen worden. In 2008 en 2011 eindigde TV Oranje op de eerste plaats.

Contact met TV Oranje

Wilt u meer informatie over adverteren bij TV Oranje? Neem dan contact op via het Contactformulier. U kunt ook een mailtje sturen naar verkoop@tvoranje.nl. Er zal zo spoedig mogelijk contact met u worden opgenomen.

Advertentiemogelijkheden

Reclame maken via TV Oranje kan op vele manieren! Te denken valt aan:

- TV promotiespot van 20 of 30 seconden waarin u uw product of merk frequent kan tonen
- Programmasponsoring (denk aan de Oranje Top 30 of de Verzoekparade)
- Evenementenpromotie middels een TV-spot en de TV Oranje website, nieuwsbrief en facebookpagina
- Reclamespot ter promotie van een nieuwe CD of DVD
- Het plaatsen van een reclamebanner op de website van TV Oranje